Czym jest audyt seo?
Audyt SEO to analiza wszystkich elementów strony internetowej które wpływają na Twoje wyniki w pozycjonowaniu Google. Brane jest pod uwagę wiele czynników a przez lata doskonalenia narzędzi, które zostały stworzone tylko do tego, firmy są w stanie podać nam większość ważnych informacji „na tacy” już po kilku minutach w formie prostych wykresów lub tabeli.
Narzędzia, które możemy do tego wykorzystać to Ubersuggest lub Alexa
3 Elementy audytu SEO – ruch organiczny, słowa kluczowe, autorytet strony
Przy pierwszym użyciu narzędzia Ubersuggest zobaczysz ogólne podsumowanie Twojej strony. Znajdziesz na nim ilość wykorzystanych słów kluczowych, szacowany ruch pochodzący ze źródeł organicznych (nie płatnych) oraz autorytet Twojej strony, czyli liczba od 0 do 100, która oznacza jak ważna według Google jest Twoja strona.
Pochodzenie ruchu z wykorzystanych słów kluczowych
Narzędzie Ubersuggest w sposób przejrzysty pokazuje słowa kluczowe, które używasz i podkreśla te, które są najczęściej wyszukiwane w skali miesiąca. Otrzymasz też informacje na temat Twojej pozycji podczas wyszukiwania każdego kluczowego słowa oraz szacowaną miesięczną liczbę przejść na Twoją stronę.
Dodatkowo analizując konkurencje, wszystkie popularne programy pozwalają zobaczyć słowa kluczowe, których używa Twoja konkurencja, a których Ty nie posiadasz na swojej stronie.
Na dane te warto patrzeć z przymrużeniem oka, ponieważ google nie tylko bierze pod uwagę wyszukiwaną frazę ale także historie przeglądania użytkownika i szuka stron, które są najbardziej odpowiednie dla niego.



Page speed insight – czyli co to jest prędkość strony
Kolejnym elementem jest szybkość ładowania Twojej strony. W narzędziu Ubersuggest możesz dowiedzieć się dowiedzieć się co nie jest zoptymalizowane na Twojej stronie, natomiast w narzędziu od Amazona nie ma takiej opcji. Według najnowszych norm Google, prędkość ładownia strony powinna wynosić do 3 sekund, aby była uznawana za bardzo dobrą.
O tym jak zoptymalizować swoją stronę pod tym kątem dowiesz się w tym artykule.



Aktywność w social mediach
Narzędzia do SEO nie tylko sprawdzają Twoją stronę ale również aktywność Twoich odbiorców w social media związaną z nią. W Alexie podstawowym kryterium odbioru nie jest wejście na bloga tylko zaangażowanie użytkowników. Kryteria te są rozpatrywane na podstawie Twittera oraz Reddita.



Klastry treści
Oprócz popularności pod względem słów kluczowych, za pomocą narzędzia Alexa możesz sprawdzić jakie kategorie treści są popularne w Twojej niszy, oraz które z nich już umówiłeś.



Strony konkurencji
Wszystkie popularne narzędzia dają możliwość odnalezienia konkurencyjnych stron. W Ubersuggest wyświetlane są strony podobne rozmiarem do naszej, natomiast Alexa pokazuje strony podobne treścią, które zazwyczaj są po prostu najpopularniejszymi stronami w danej niszy.
Znając swoją konkurencję, warto zrobić również audyt ich witryny, aby poznać ich mocne i słabe strony i mieć punkt odniesienia dla swoich poprawek.



Jaka jest cena audytu seo?
Ceny profesjonalnego audytu wahają się nawet od 1500 zł dla małych firm do kilku tysięcy dla większych. Dane przedstawione są one wtedy w raporcie sporządzonym przez specjalistów z wyszczególnionymi największymi błędami i proponowanymi poprawkami oraz zagłębiają się w informacje, które nie mogą być przeanalizowane w 100% przez robota.
Aby dostać wycenę takiego audytu od eksperta, zajrzyj na moją stronę YouExpert, gdzie znajdziesz profesjonalistów na każdą kieszeń.
Darmowy audyt seo
Oprócz profesjonalnych audytów, możesz skorzystać również z darmowych narzędzi, takich jak Ubersuggest lub Alexa, które omawialiśmy w tym artykule. Aby uzupełnić informacje możesz skorzystać z narzędzi Google Analytics, Page Speed Insight oraz Sem rush.


