Stosunkowo łatwo jest założyć stronę i rozpocząć działalność swojej firmy w Internecie. Trudność rozpoczyna się później – gdy stoisz przed wyzwaniem zdobycia wielkich zasięgów i poprowadzeniu strony tak, aby zwiększała sprzedaż. Poniżej znajdziesz 8 wskazówek jak rozpocząć działania w sieci i zyskać klientów.
Facebook, Instagram czy SEO? Najlepsze działania marketingowe dla Twojego biznesu
Wizytówka Google
Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić mając biznes lokalny to założenie wizytówki w Google Maps. Należy ją starannie uzupełnić o wszystkie informacje dotyczące godzin otwarcia, dokładnego adresu, sprzedawanych produktów i usług. Warto też zamieścić zdjęcia lokalu i regularnie aktualizować wizytówkę o najnowsze promocje i oferty. Zwróć uwagę na to jeśli Twoje miejsce nie jest widoczne z ulicy, a znajduje się gdzieś z tyłu budynku – zrób zdjęcie lokalu także z zewnątrz. Duże znaczenie dla rozwoju Twojego biznesu ma nazwa firmy. Jeżeli chciałabym założyć agencję marketingową i koncentrowałabym się w niej na pozycjonowaniu stron to tytule firmy umieściłabym najpierw Pozycjonowanie stron, Katarzyna Bat a nie Agencja marketingowa Katarzyna Bat. Taka manipulacja nazwą firmy może Ci pomóc w szybkim dotarciu do klientów, którzy zazwyczaj nie szukają konkretnej firmy, lecz usługi. Jeżeli chcesz, aby Twoja wizytówka pojawiała się bezpośrednio z poziomu wyników wyszukiwarki Google oraz była jak najwyżej w rankingu powinieneś zadbać klienta i pozostawione przez niego opinie właśnie w Google. Warto też powiązać Twoją wizytówkę bezpośrednio w Api na Twojej stronie internetowej.
Kampania Google Adwords
Jeżeli posiadasz budżet, a zależy Ci na szybkim wzroście zainwestuj w kampanię Google Adwords, która sprawi, że natychmiast będziesz wyświetlał się jako pierwszy w wyszukiwarce Google i zyskasz płatny ruch na stronie
Remarketing
Tworząc kampanie za pomocą Google adwords albo używając Piksel Facebooka, otrzymujesz możliwość uruchamiania kampanii remarketingowych. Polegają one na kierowaniu ruchu ludzi, którzy już Cię odwiedzili w przeszłości, z powrotem na Twoją stronę.
Pamiętaj kampanie Adwords i reklamy na Facebooku możesz utworzyć samodzielnie. Możesz skorzystać z płatnych szkoleń, ale zacznij od bezpłatnych wytycznych i obejrzenia instrukcji bezpośrednio od Googla i Facebooka
Buduj profil mediach społecznościowych
Bądź na bieżąco. Obserwuj trendy i ucz się pozyskiwać klientów. Oprócz bezpośrednich instrukcji od Google czy Facebooka możesz sięgnąć do filmów instruktarzowych. Zapoznaj się z moimi filmami lub na przykład Neila Patela, który posiada spory dorobek w wideo o takiej tematyce. Możesz także uczestniczyć w płatnych lub bezpłatnych konferencjach. Najbardziej znana w Polsce jest kilku dniowa konferencja I love marketing. Pamiętaj edukując się nie uciekaj od pracy. Samo słuchanie mądrych ludzi nie przyniesie Ci żadnych efektów, najwięcej nauczysz się działając i popełniając błędy. Profil w Social mediach ma tętnić życiem i odpowiadać na potrzeby Klientów, zaciekawiać ich oraz budować więź i zaufania do Twojej firmy
Platformy pośredniczące
Jeśli dopiero zaczynasz i nie masz żadnego budżetu, lub Twoja pozycja w Internecie jest bardzo słaba, skorzystaj najpierw z platform pośredniczących. Taką platformą jest na przykład moja aplikacja youexpert oferująca głównie usługi związane z marketingiem lub inni pośrednicy, jak na przykład: fixly, olx, oferteo, useme, busradar, bla bla car booking, allegro ebay, freelancer i fiverr i wiele wiele innych. Poniżej znajdziesz obszerne zestawienie wszystkich dostępnych portali tego typu z uwzględnieniem branży w jakiej się specjalizują oraz ich mocnych i słabych stron zarówno z perspektywy wykonawcy oraz zleceniodawcy. Poznaj pośredników i marketplace’
Partnerzy handlowi i Influencerzy
Bycie partnerem handlowym może się okazać Twoją najlepszą inwestycją. Aby skorzystać na tym jak najwięcej przeanalizuj uważnie grupę docelową jaką dysponuje Twój partner i bądź czynnie zaangażowany w możliwości jakie Ci stwarza. Wysłuchaj też wskazówek i propozycji jakie ma dla Ciebie. Możesz też wykorzystać oferty od influencerów. Influencer to osoba, która ma już duże zasięgi ma na
przykład kanał na You Tubie albo konto na Instagramie i może sprzedawać Twoje produkty swoim obserwatorom. WebePartners to platforma stworzona do poszukiwań takich osób i obraniu skutecznej stategii, znajdziesz ją tutaj
Optymalizacja strony internetowej
Przebuduj stronę internetową na bardziej funkcjonalną, dostosowaną do potrzeb użytkownika i maksymalnie skróć ścieżki sprzedażowe. O tym co powinno znajdować się na stronie internetowej, a co nie mówię dowiesz się z moich filmów na YouTube oraz w innych postach na blogu.
Przekazywanie wiedzy na blogu
Publikuj treści na swoim blogu, aby zdobyć zaufanie swoich klientów. Im więcej wiedzy przekażesz swoim widzom, tym większym ekspertem będziesz w ich oczach. Wykorzystaj to, by zyskać szacunek i zachęcić do kupna Twojego produktu.
Działania proste i szybkie – nie zawsze skuteczne i bezpieczne
Pamiętaj! KUPOWANIE LINKÓW NIC Ci nie pomoże co najwyżej zaszkodzi:
Zacytuję oficjalne wskazówki od Googla: „Unikaj też udziału w systemach wymiany linków. Mogą one na przykład polegać na kupowaniu linków z innych witryn, by poprawić swoją pozycję w rankingu. Jest to sprzeczne ze wskazówkami dotyczącymi jakości Google i może skutkować podjęciem ręcznego działania względem całej Twojej witryny lub jej części – co ma negatywny wpływ na pozycję witryny w rankingu.”
Jeśli nie będziesz jednak chciał rozwijać firmy samodzielnie ze względu na brak czasu lub umiejętności, zapewne przyjdzie Ci na myśl skorzystanie z usług agencji marketingowej. Bardzo ważne jest zawieranie w takiej sytuacji umowy korzystnej dla was a nie dla agencji i ustalenia wszystkich ważnych szczegółów, o których dowiesz się poniżej.
- Umowa efektu – Najlepsza będzie umowa określająca jak wysoko znajdziesz się w wynikach Googla i po jakim czasie to nastąpi, jest ona natomiast nieatrakcyjna dla agencji, więc rzadko chcą podpisywać, stawka może być też ustalana w zależności od ilości wejść na Twoją stronę oraz od ilości konwersji.
- Koniecznie dowiedz się jakie działanie zostaną podjęte przez agencję. Jeżeli są one dla Ciebie niezrozumiałe zrezygnuj ze współpracy z nimi.
Agencja powinna zaoferować Ci
- współpracę w zakresie tworzenia treści
- poprawę technicznych aspektów Twojej strony,
- poprawę UX – projekt graficzny i użytkowość strony
- Agencja może zaoferować Ci kampanię Ad words oraz kampanię poprzez social media, ale nie jest to pozycjonowanie strony
Jeżeli zostałeś oszukany możesz to zgłosić na stronie: http://www.econsumer.gov/.
Napiszcie w komentarzu jak przebiegała wasza współpraca z agencjami i czy jesteście zadowoleni z efektów.